Produženi boravak

Produženi boravak je neobavezni oblik neposrednog odgojno-obrazovnog rada koji se provodi izvan redovne nastave i ima svoje pedagoške, odgojne, zdravstvene i socijalne vrijednosti. Dnevno trajanje produženog boravka je od 13:00 do 17,00 sati, a ustanova ga usklađuje s potrebama zaposlenih roditelja te svojim organizacijskim i prostornim uvjetima. U organiziranom odgojno-obrazovnom radu učitelj u produženom boravku prati obrazovne sadržaje škole, stalno pruža pomoć u izradi domaćih zadaća u učenju, budi znatiželju, kreativnost i stvara pozitivno okruženje za rad. Rad u produženom boravku odvija se prema predviđenom planu i programu koji obuhvata poštovanje individualnih i zajedničkih interesa učenika i razvija radne navike.

Slobodan rad u produženom boravku je baziran na sopstvenoj aktivnosti učenika, samodjelatnosti,
spontanosti u kome učenik sudjeluje u samostalnom izboru teme i količini vremena provedenog u procesu učenja. Sam izbor Montessori materijala i oblasti koje želi da izučava, je važan motivacijski faktor odgovornosti u radu na određenom predmetu i materijalu. Da bi dijete učilo neophodna je koncentracija. Najbolji način da se ona izgradi je taj da se učenikova pažnja fokusira na određen rad koji ono izvodi koristeći sopstvene ruke. U slobodnom radu, Montessori materijali i pripremljena sredina pruža učenicima maksimalne mogućnosti da koriste ruke u procesu učenja. Pravila slobodnog rada zahtjevaju neminovnost diobe materijala sa ostalim učenicima, što kod njih razvija samodisciplinu i osjećaj pripadnosti zajednici. Učenici tokom produženog boravka imaju mogućnost da budu uključeni u rad od nekih klubova, sekcija, radionica, treninga ili projekata vezanih za razvoj škole. Vannastavne specijalizirane aktivnosti su podjeljenje na oblasti sporta, muzičke umjetnosti, arta i jezika.

0 komentari:

Copyright © 2014 Prva osnovna Montessori škola