Montessori metod


Poučavanje se realizuje pomoću posebno izrađenih Montessori didaktičkih materijala. Metodika rada je bazirana na individualizaciji i inkluziji u kome učitelj/nastavnik svakom učeniku bilo da je darovito ili ima poteškoće u učenju pristupa u skladu sa njegovim ritmom i mogućnostima. Individualni rad sa materijalima započinje učenjem Montessori vježbi u Montessori ambijentu. Učenik bira materijal i vježbu pošto je razumio njegovu upotrebu. Kontrolom greške učenik ispravlja sebe u toku samog procesa učenja. Učitelj interveniše samo u slučaju ako učenik ne uoči pogrešku.

Pored individualnoga rada postoje grupne aktivnosti i klubovi u kojima učenici zajedno rade na izradi sedmičnih planova, projekata i protofolija. Počinju sa izborom teme koja je interesantna i uzbudljiva djeci. Tema treba da bude usklađena sa propisanim planom i programom. Djeca rade u malim i velikim grupama u okviru koje postoje podjele zadataka. Svako doprinosi zajedničkom radu prema svojim mogućnostima, ostvaruje učenje diferencijacijom.

0 komentari:

Copyright © 2014 Prva osnovna Montessori škola